Isnin, 13 April 2009

Sungai Petani Terputus Bekalan Air

Bekalan air di Sungai Petani telah terputus selama 3 hari. Adakah ini sabotaj kepada kerajaan baru yang memerentah. Sejak kebelakangan ini kerap berlaku masalah bekalan. Tetapi kali ini adalah yang paling teruk. Tinjauan mendapati orang ramai kebanyakannya tidak mengetahu sebab musabab masalah ini timbul. Notis yang diberikan tidak menyeluru sedangkan masalah terputus bekalan air ini berlarutan sehingga 3 hari meliputi sebahagian besar bandar Sungai Petani dan kawasan sekitar.
Masalah ini timbul adalah disebabkan kerja-kerja pemindahan paip utama dari loji air di Pinang Tunggal yang terlibat dengan tapak projek Landasan Keretapi Berkembar yang sedang rancak dijalankan.
Notis gangguan bekalan air termasuk yang disiarkan dalam laman web rasmi Jabatan Bekalan Air Kedah hanya pada 11 April 2009.
Alangkah molek kalau radio Kedah FM memberi kerjasama menyalurkan info-info berkaitan kerajaan negeri, sudah tentu orang ramai yang tidak mendapat notis tidak terpinga-pinga memikirkan sebab gangguang yang berlarutan sehingga 3 hari ini.
Walaubagaimanapun kerja-kerja berkaitan telah siap dan bekalan air akan pulih seperti biasa.

Tiada ulasan: